Facebook
Promopixel

Witamy! W czym możemy pomóc?

Porozmawiajmy
telefonicznie albo...

Dane kontaktowe

PromoPixel Sp. z o.o.

m: +48 12 307 07 05
biuro@promoholding.pl

.... napisz do mnie, odpiszę,
tak szybko jak to możliwe!

 Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych przeze mnie danych osobowych w niniejszym formularzu, w celu otrzymania odpowiedzi na zadane pytanie / rekrutacji przez PromoPixel Sp. z o.o.

Pokaż pełną treść zgody

Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych przeze mnie danych osobowych w niniejszym formularzu, w celu otrzymania odpowiedzi na zadane pytanie / rekrutacji przez PromoPixel Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (30-415), adres: ul. Wadowicka 8A, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa-Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000467080, NIP: 676-24-66-208, REGON: 122889565, kapitał zakładowy: 50 000 zł, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. (Dz.U. 2015 nr 0 poz. 2135 ze zm.).
Informujemy, że zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. (Dz.U. 2015 nr 0 poz. 2135 ze zm.) każdy użytkownik ma w szczególności prawo do wglądu, edycji swoich danych osobowych oraz zażądania ich usunięcia. Podanie danych jest dobrowolne, ale brak zgody uniemożliwia udzielenie odpowiedzi.

 Wyrażam zgodę na przesyłanie informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.

Pokaż pełną treść zgody

Potwierdzam, że wiem o tym, że www.promopixel.pl jest serwisem internetowym obsługiwanym przez PromoPixel Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (30-415), adres: ul. Wadowicka 8A, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa-Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000467080, NIP: 676-24-66-208, REGON: 122889565, kapitał zakładowy: 50 000 zł („Spółka”) i zgadzam się na przetwarzanie swoich danych osobowych w celu przekazywania ofert marketingowych oraz informacji handlowych przez Spółkę oraz podmioty trzecie, z którymi Spółka współpracuje.

Sprawnie. Skutecznie. Na temat

Jak zmieniły się strony internetowe w ciągu ostatniej dekady

7 lipca 2015

Jesteśmy przyzwyczajeni do dobrych, funkcjonalnych serwisów, dlatego coraz częściej oburza nas nawet to, że strona której szukamy nie jest responsywna, a przez to nie w pełni użyteczna. Co by się stało, gdybyśmy nagle musieli cofnąć się o 10-15 lat i korzystać ze stron internetowych w tamtych czasach. Dla mnie – osoby, która pracuje w branży interaktywnej byłaby to droga przez mękę i zapewne szybka motywacja do zmiany zawodu, najlepiej na taki, który nie zmuszałby mnie do codziennego przeglądania stron internetowych.

 

Czy naprawdę strony internetowe w ciągu dekady przeszły taką ewolucję? Łatwo możemy to stwierdzić dzięki tzw. Internetowemu archiwum. Wpisując w wyszukiwarkę dowolny link i wybierając z kalendarza datę możemy przejść przez wszystkie fazy rozwoju wybranego serwisu internetowego. Ja postanowiłam wziąć pod lupę portal onet.pl, ponieważ dekadę temu to właśnie Onet był obok Wirtualnej Polski najczęściej odwiedzanym przez Polaków portalem.
Artykuł dotyczy ubiegłej dekady, jednak nie mogłam powstrzymać się przed pokazaniem Onetu w wersji z samego końca XX wieku, czyli z grudnia 1999 roku. Z bólem serca muszę przyznać, że mój laptop nie jest w stanie oddać w pełni zawartości strony. Nie jestem w stanie niestety zobaczyć banerów i wszytskich grafik. Onet z lat 90-tych to praktycznie zbieranina nagłówków i linków, na szczęście już kolorowych. Strona mieści się na jednym widoku, a informacje podzielone są przy pomocy kolorów.

 

Onet.pl, 1999

 

Onet,1999

Źródło: https://archive.org/web/

 

Właściwą analizę zaczynamy od roku 2005, który przynosi nam powiew świeżości w serwisie. Mogę już bez problemu zobaczyć logo onet.pl, banery reklamowe a nawet animacje flashowe. Strona stała się scrollowana, zawiera przez to dużo więcej treści. Użytkownik może również nacieszyć oko różnymi kolorami na stronie, ikonami, oraz kolorowymi CTA. Nadal jednak wszystkie nagłówki są niebieskie i podkreślone, jak gdyby nie było oczywistym, że treści na stronie są klikalne.

 

Onet.pl 2005

 

2. Onet, 2005_w

Źródło: https://archive.org/web/

 

Przez kolejnych kilka lat portal nie ulegał większym zmianom. Przełomowy był na pewno rok 2009, kiedy to uruchomiono wersję mobilną onet.pl. Wraz z aplikacją onetlajt, Użytkownicy będący szczęśliwymi posiadaczami smartphonów, otrzymali możliwość przeglądania na nich mocno okrojonej wersji serwisu informacyjnego.
Rok 2010 przyniósł kolejny powiew zmian na portalu. Strona została znacznie rozszerzona, dzięki czemu stała się bardziej czytelna. Grafika została ujednolicona, pojawiła się spójność kolorystyczna. Zamiast miniaturek zdjęć możemy zobaczyć także zdjęcia w pełnych rozdzielczościach.

 

Onet.pl, 2010

 

3. Onet, 2010

Źródło: https://archive.org/web/

 

Onet.pl w 2015 roku to już w pełni responsywny portal. Dyskusyjny może być układ na stronie czy kolorystyka, jednak na pewno nie można już powiedzieć, że strona nie jest użyteczna.

Nietrudno zauważyć ogromną zmianę w podejściu do użyteczności i designu stron internetowych. Dawne strony to mieszanina linków, miniaturek zdjęć i szarych barw. Dzisiejsze, to kolory, dynamika i zorientowanie na odbiorcę. Internet otwiera przed nami ogromne możliwości, ale stawia też przed twórcami stron internetowych coraz większe wyzwania. Z dnia na dzień zwiększają się wymagania odnośnie stron internetowych. Jeszcze kilka lat temu strona miała pełnić funkcję informacyjną, dzisiaj ma spełniać wszystkie wymogi User Experience i być dostosowana do każdego typu odbiorców. Ma przy tym być ładna, modna i interesująca. Coraz częściej twórcy stron internetowych nie podążają za trendami, lecz wyznaczają je. Kluczem do sukcesu jest jednak wyznaczanie trendów, które będą nie tylko nowe i modne, ale przede wszystkim dobre dla Użytkowników.

 

Autor: Justyna- Key Account Executive

Brief

Wypełnij brief agencyjny

Brief to dokument w wordzie z pytaniami o potrzeby Twojego biznesu, dzięki którym poznamy jego charakter i kierunek, w którym chcesz by się rozwijał. Jest to kluczowy zestaw informacji niezbędny podczas projektowania stron internetowych.

Projektowanie stron www to proces w którym chcemy abyś uczestniczył. Wypełnij brief i wyślij go do nas, specjaliści z naszej agencji interaktywnej przeanalizują go, dzięki czemu będziemy przygotowani na naszym pierwszym spotkaniu, tak by nie tracić Twojego cennego czasu!

Firmy dla których pracowaliśmy